vandijkjes.punt.nl
vanalles

Nou je zou denken dat ik de afgelopen week tijd zat had om te bloggen. Maar de week is voorbij gevlogen.

Ik zal effe bij het begin beginnen. De vierkante hamburger club waar ik in dienst was.

Zoals ik al eerder zei, die store manager daar is wat mis mee. Hij moest mij trainnen maar daar kwam  dag na dag, week na week weinig van terecht. Ieder bedrijf heeft zijn eigen systemen en als je mij niet laat zien hoe het werkt dan kleer ik dat nooit. Simpel. Nadat ik dat aangegeven had bij de grote baas, zou er verandering in komen. Nou in 2 weken gebeurde er weinig. Ik werkte bijna niet met de store manager omdat of ik of hij vrij was en als hij er was overdag dan had ik een sluit dienst.

Vorig week woensdag was hij vrij en ik was de manager voor die dag. Wat mij betreft ging die dag prima.

De volgende dag kom ik voor een sluitdienst en C de store manager roept mij naar zijn office. Er waren 3 klachten binnen gekomen voor woensdag. Hij hield een heel pleidooi hoe erg dat was. Er waren klachten over snelheid en slechte kwaliteit food. Echt waar??? Hij laat mij snel de klachten zien.

Klacht 1 was iemand die in de middag lunch 15 minuten in de drive gestaan had en een drink mistte. 15 minuten in de middag lunch in de  drive...Hummm Iedereen die in fastfood werkt weet dat 15 minuten een heel erg overdreven tijd is. Klanten die 4 minuten in de drive staan daar lijkt eht altijd veel langer voor. Kan zijn dat het bijdeze auto wat langer duurde. Maar nooit 15 minuten. Dat ie een drink mistte. Ja dat kan best zo zijn.

Klacht 2 was een klacht over een minder vriendelijke medewerkster en koude friet.

Klacht 3 was iemand die een totaal verkeerde order had gekregen en slecht behandeld was. C vertelt mij ook nog met zo'n grijns op zijn gezicht dat er nooooit klachten kwamen op tijden dat HIJ er was. Nou nou dat is wel erg zelf ingenomen.

Later die avond bekijk ik de klachten nog eens rustig. Klacht 1 is wat het is.

klacht 2 was s'avonds tussen 7 en 9. En mijn dienst was om 7 uur afgelopen. die is dus niet van mij maar voor de avond manager.

Klacht 3 lees ik door en snap er weinig van. In de lunchrush was ik namelijk werkzaam bij de drive en ik kan mij helemaal geen klant herinneren die een verkeerde order had gekregen.

Dan zie ik ook waarom. De klacht was wel op donderdag binnen gekomen, maar de visit date was dinsdag...AHA  en ik was dinsdag vrij en raad eens wie er wel dinsdag de leider was..Juist C..

Uiteraard laat ik hem dat ook weten.. Maar zijn reactie is lauw. Nog steeds te veel klachten. ja inderdaad maar niet allemaal op mijn lijst..

Vrijdag kom ik weer voor een avond dienst en weer mag ik naar zijn kantoor. Ik had niet gecontroleerd of de ice bin leeg was en die stond die opchtend vol smelt water en is nu verstopt. Echt waar..Nou luister eens makker..Die ice bin was wel leeg want dat had ik namelijk persoonlijk helemaal zelf gedaan. En ook schoongemaakt. Hij reageerde of hij er geen snars van geloofde en ik zeg hem, nou kijk de camera dan na dan zul je mij dat ding leeg zien scheppen en schoonmaken. Probleem opgelost.

Ik loop naar voor en de ice bin is vol met water waar ice in drijft. Men moet nu dus ice scheppen uit ice dat drijft in water.. dat is dus een bagger iets. Dat moest men dus al de hele dag want het is 5 uur als ik daar kom. Ik open de voorkant van de counter en ik zie het probleem gelijk. De afvoer slang is geknikt. Probleem opgelost en het water loopt er uit. reaktie van de medewerkers. oh great..yes that thing is broken all day, because they didn't empty it last night...grgrgr

Ten eerste gaat dat ding niet verstopt zitten al zou hij niet leeg gehaald zijn. Dan smelt het ice langzaam en water loopt weg. Dat zou C toch moeten weten. Maar blijkbaar was het probleem oplossen geen prioriteit van hem en moest iedereen in water hun ice scheppen. Sukkel..

Die avond waren we met 1 persoon minder. Ik had dis al aan gekaart maar zijn reaktie was. No that's the normal amount of crew. Nou mooi niet want geen avond zijn we met 3-en in plaatst van 4 en al helemaal niet op een vrijdag..Je mist die extra persoon vanaf 8 uur enorm. Ik was er behoorlijk pissed over. Dat had ie express gedaan. Ook de crew was niet blij. je kan gewoon niet de snelheid en de kwaliteit leveren. Omdat je na 8 uur maar 1 persoon had die de sandwiches kan maken voor de drive and counter.

De manager die de bestellingen doet moest naar een andere store. C had mij vertelt dat ik dat dan ging doen. Prima. Maar de maandag kwam dat hij weg was en nu moest ineens een andere manager het doen. Iemand die dat ooit wel geleerd had maar in geen maanden gedaan. resultaat was dat je vrijdag niet meer in het magazijn kon lopen vanwege de veel te veel bestelde zooi. En we kwamen ook vanalles te kort. De reden was dat zij het kon en hij geen tijd had om mij te laten zien hoe het werkte. Volgens hem was het  zo moeilijk en bla bal bla. Ik had hem vertelt dat als hij mij liet zien hoe het werkte dan kan ik het. ik heb namelijk voor veel grotere restaurants besteld...Maar daar had ie weinig vertrouwen in.

Ons management rooster eindigd zondag maar de nieuwe was nog niet opgehangen. Niks raars hier want de roosters zijn altijd laat. De crew roosters hangen ook niet voor zondag avond terwijl ze maandag beginnen. Ik kijk in de computer en ik vind het. In de komende 4 weken zou ik dus 1 dag met hem samen werken. De rest is of ik of hij vrij of ik draai sluit diensten. Ik draaide de komende 4 weken 3 sluitdiensten per week. echt waar.?? Nou ben ik niks te beroerd om een sluit dienst te draaien maar ik ben aangenomen om getraint te worden als GM en niet als zijn nationale sluiter. Volgens hem moest ik eerst sluit diensten goed kunnen draaien voor iets anders. pardon..? Ik heb sluit sliften geleid die A veel meer omzetten dan jou zaakje en B met veel meer personeel dat hier. Er is niks mis met mijn sluitdiensten.

Ik was dus pissed want die zou betekenen dat er van enige training wederom geen snars terecht komt. Ik laat hem een briefje achter. een wat minder vriendelijk briefje.

De volgende morgen gaat de telefoon. Mijn baas. C had hem het briefje gegeven. Ik leg hem uit dat er van training niks terecht kwam en dat ik het zat was. Maar mijn baas zei dat hij van C gehoort had dat ik een sluitshift nog niet aan kon. WHAT...En dat ik die eerst goed moest leren voor ik een eigen store kon leiden. ja zo lust ik er nog een paar...Ik vertel hem dat als dit rooster zo in effect gaat dat ik hier niet voor aangenomen ben. Ik ben aangenomen om getraint te worden als GM als dat niet kan dan ben ik op de verkeerde plek. We verschillen blijkbaar behoorlijk van mening en ik vertel hem dus dat ik dit niet ga doen zo. Dus dat betekende einde verhaal.

Dus dat was einde vierkante hamburger club. Ik begrijp heel goed waar de schoen wringt. Die C Voelt zich bedreigt door mij en ik pas er voor om een competitie met hem aan te gaan. Als dit de kwaliteit van managers is dan ben ik beter dan dat.

Dus deze week is peet koos werkeloos. Ik had nog een berg tax werk te doen wat ik die maandag afgemaakt heb. En dinsdag dus weer baantje zoeken. Internet is een goede bron. donderdag had ik 2 sollicitaties. 1 bij een grote benzine maatschappij. Dat ging erg goed. het klikte en vandaag heb ik een 2de gesprek met de CEO.

De 2de ging ook goed, alleen had ik veel te veel ervaring volgens haar. Maar dit bedrijf heeft meerdere bedrijven. O.a. de casino met meerdere restaurants. ze hadden helaas geen opening voor een storemanager in de benzine pompen die men heeft maar wel in de casino. Ze beloofd mij te gaan bellen als ze met 1 van de anderee managers gesproken heeft. want volgens haar zijn er absoluut posities waar ik in zou passen.

Nou ik ben benieuwd. Die eerste lijkt mij wel wat. Ik hoop dat dit wat wordt.

Uiteraard heb ik ook alle local Mac's benaderd maar volgens mij leest nooit iemand hun internet appications want ik heb er 1 ingestuurd bij 12 Mac's en tot op heden geen enkele reaktie. Dat lijkt mij toch erg vreemd. Als ik supervisor of owner was en er solliciteerd iemand met zoveel mac ervaring dan zou ik daar toch minimaal mee willen praten. Volgens mij komen die appications nooit op de juist desk terecht. Via internet kan ik de eigenaar maar niet vinden. Ik denk dat ik deze week ze maar eens af ga lopen om te zien of ik een telefoon nummer van een supervisor kan los peuteren.

Dan waren we deze week in de ban van de Boston bommer uiteraard. Mensen lief wat een drama zeg. Wat bezielt dergelijke gasten.

2 weken geleden hadden we het ook nog eens dicht bij huis. In herkimer, een plaatst hier 10 mile vandaan was een man opgestaan die het nodig vond om die dag maar eens in het rond te gaan schieten. Hij schoot in de plaatstelijke auto wasserette 2 mensne neer en ging daarna naar de plaatstelijke kapper en schoot daar ook nog een 3 mensen neer. 4 mensen overleden. de eigenaar van de kapperzaak overleefde een schot wond. Daarna verschuilde hij zich in een gebouw en het duurde tot in de volgende ochtend tot men hem er uit haalde. Dit kon hij niet na vertellen.

Hier in de omgeving was dus alles gesloten of in lock down. Als er iets is in de omgeving dan gaan scholen e.d in lock down. Ook bij Aleysha school was er spreken van een lock down maar gelukkig konden zij gewoon naar huis.

Kwam wel heel dicht bij hoor. Wat een idioot zeg..

Deze week leek de lente zijn intrede te doen maar donderdag was het weer erg koud. Het ging van 20 graden naar 5 graden. Het waaide donderdag ook nog eens hard en een boom zorgde er voor dat half New hartford zonder stroom kwam te zitten. Ook de school. Die draaide nog een uurtje op de noodverlichting en generatoren maar toen die ook uitvielen was het over uiteraard en ging de school dicht. Dat kon men uiteraard niet omroepen en dus moest emn langs elke klas en met een grote hoorn het omroepen.

Aleysha sms-te mij dat men early dismissal kreeg. Ik keek naar buiten waar de regen echt met bakken naar benenden kwam. Ik dus maar even in de auto gesprongen om het kind te halen want 10 minuten in deze regen zou betekenen dat ze toto op het bot nat zou regenen.

Jan heeft inmiddels de katten krab paal klaar. De katten vinden het werkelijk geweldig.

 

Aleysha heeft inmiddles een nieuw idee ontwikkeld. De zonder is heel erg groot. Mevrouw heeft ergens een grote tv voor nop op de kop getikt. Heeft ook een recliner chair gekocht voor $3. Het moet een game room gaan worden. Inmiddels heeft Jan al zijn DVD hierheen gesleept. En allerlei games.

Jan heeft een tijdje geleden een hert op zijn auto gehad. De verzekering heeft de check voor de schade gestuurd. Maar die auto heeft nu schade voor en achter. De bumper hangt nu met duck tape aan elkaar. maken of niet maken..De auto begint nu ook ineens allerlei motorische problemen te krijgen. Een paar weken geleden heeft ie hem al meoten laten maken en het ding zuipt ineens olie en er is nog iets mis (ben effe vergeten wat) maar hij valt dus bijna letterlijk uit elkaar.

jan heeft na weken van twijfel de knoop door gehakt. De auto heeft ook behoorlijk wat milen op de teller. Tijd voor een andere. Dit weekend gaat hij een andere kopen.

Gisteren moest hij naar zijn huis. Een paar weken geleden is er een waterleiding gesprongen die 3 dagen water heeft staan spuiten. Gevolg, behoorlijk wat schade aan de badkamer vloer die blijkbaar toch al niet al te best was. Hij heeft gisteren de waterleiding gemaakt. Zo blijven we bezig.

Reacties

Peter op 23-04-2013 19:58

Succes met solliciteren! Een hoop andere ellende weer. Veel sterkte.

Pepijn op 23-04-2013 22:04

En gefeliciteerd, via FB gezien dat de nieuwe baan al geregeld is

Sue in Orlando, FL op 24-04-2013 04:05

Ben weer even helemaal bij gelezen. Gefeliciteerd met de nieuwe baan. De vierkante burger club was hier in Florida ook raar trouwens. Sue in Orlando, FL

Inge op 03-05-2013 06:29

Hoi Petra, ik heb je via Facebook een prive berichtje gestuurd. Als het goed is kun je het vinden in je "messages" maar niet bij de "inbox" maar ernaast bij "others" . Groetjes Inge

Peter op 08-05-2013 15:12

Gestopt met bloggen?

Petra van Dijk op 09-05-2013 03:19
Inge, ik kan geen berichtje van je vinden. Miischien de verkeerde antonia. je zou me moeten kunnen vinden via mijn @mail adres antoniatimmer@gmail.com..sorry...
Inge op 09-05-2013 22:32

Geeft niks. Ik heb 't maar meteen naar bovenstaand email adres gestuurd.

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl